اخر الاخبار

LightBlog

الأربعاء، 26 أبريل 2017

جوجل تعمل على محاربة الصفحات المزيفة Google Cracks Down on Fake News, Demotes Low-Quality Pages, Adds User Feedback









"اليوم، في عالم حيث عشرات الآلاف من الصفحات تأتي على الانترنت كل دقيقة من كل يوم، وهناك طرق جديدة أن الناس في محاولة للعب النظام، وأبرز هذه القضايا هي ظاهرة" أخبار وهمية "، حيث فقد ساهم المحتوى على شبكة الإنترنت في انتشار معلومات مضللة بشكل صارخ أو ذات جودة منخفضة أو هجومية أو خاطئة.وفي حين أن هذه المشكلة تختلف عن قضايا سابقة، فإن هدفنا لا يزال هو نفسه -
من أجل تزويد الأشخاص بإمكانية الوصول إلى المعلومات ذات الصلة من أكثر مصادر موثوقة المتاحة. وعلى الرغم من أننا قد لا تحصل دائما على حق، ونحن نحقق تقدما جيدا في معالجة المشكلة، ولكن من أجل أن يكون على المدى الطويل والتغيرات تأثيرا، هناك حاجة إلى مزيد من التغييرات الهيكلية في البحث "، يكتب بن غوميس جوجل ، نائب الرئيس للهندسة.

من أجل تحقيق هذا الإنجاز، فإن الشركة تتغير الأمور في خوارزمية لها. أولا، تمتلك الشركة إرشادات جديدة حول جودة البحث تساعد الأشخاص الحقيقيين الذين يقيمون جودة نتائج بحث غوغل على الإبلاغ عن صفحات ويب منخفضة الجودة. تقول غوغل: "ستبدأ هذه الإرشادات في مساعدة خوارزمياتنا في خفض مستوى المحتوى المنخفض الجودة وتساعدنا على إجراء تحسينات إضافية بمرور الوقت".

المزيد من التغييرات القادمة
بالإضافة إلى ذلك، فإن تغييرات الترتيب تأتي أيضا. يجمع محرك البحث مئات الإشارات لتحديد النتائج التي يجب أن تظهر لاستعلام معين. لقد عدلوا الآن إشاراتهم للمساعدة في وضع صفحات أكثر تأديبا وتخفيض المحتوى منخفض الجودة. ومن شأن ذلك أن يساعد على تجنب قضايا مشابهة لنتائج إنكار المحرقة التي ظهرت في كانون الأول / ديسمبر.

وتقول غوغل إنه عندما يتعلق الأمر بالبحث، فإن مشكلة الأخبار المزيفة منخفضة نسبيا، حيث لا يعيد سوى 0.25٪ من طلبات البحث المحتوى المسيء أو المضلل.

ومع ذلك، توجد المشكلة، لذا فقد أدخلت أدوات ردود الفعل المباشرة لاقتراحات الإكمال التلقائي ومربعات المقتطفات المميزة. يتوفر الإكمال التلقائي الآن رابط "الإبلاغ عن اقتراحات غير لائقة" أسفل مربع البحث، في حين أن خيار التعليقات الحالية للردود المميزة قد اكتسب طريقة للسماح للمستخدمين بالإبلاغ عن أمثلة عن معلومات وهمية أو بغيضة أو مبتذلة في المربعات.

Google is taking the fight against fake news to the search results. The company announced it was going to improve the search quality by bringing forth authoritative content. 
"Today, in a world where tens of thousands of pages are coming online every minute of every day, there are new ways that people try to game the system. The most high profile of these issues is the phenomenon of “fake news,” where content on the web has contributed to the spread of blatantly misleading, low quality, offensive or downright false information. While this problem is different from issues in the past, our goal remains the same—to provide people with access to relevant information from the most reliable sources available. And while we may not always get it right, we’re making good progress in tackling the problem. But in order to have long-term and impactful changes, more structural changes in Search are needed," writes Google's Ben Gomes, VP for engineering. 
In order to achieve this feat, the company is changing things up within its algorithm. First off, the company has new search quality rater guidelines which help the real people who assess the quality of Google's search results flag low-quality webpages. "These guidelines will begin to help our algorithms in demoting such low-quality content and help us to make additional improvements over time," Google says. 
More changes to come
Additionally, ranking changes are also coming. The search engine combines hundreds of signals to determine which results they should show for a given query. They've now adjusted their signals to help surface more authorative pages and demote low-quality content. This should help avoid issues similar to the Holocaust denial results that popped up back in December. 
Google says that when it comes to search has a relatively low fake news problem, with only 0.25 percent of queries returning offensive or misleading content. 
However, the problem exists, so they've introduced direct feedback tools for Autocomplete suggestions and Featured Snippets boxes. Autocomplete now features a "report inappropriate suggestions" link below the search box, while the Featured Snippets existing feedback option has gained a way to let users report examples of fake, hateful, or vulgar information in the boxes. 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Adbox