اخر الاخبار

LightBlog

الأربعاء، 26 أبريل 2017

كاسبرتتعاون مع شركة ميكروسوفت من أجل حل مشاكل ويندوز 10Kaspersky, Microsoft Working on Addressing Windows 10 Antivirus Monopoly Claims






في بلوق وظيفة نشرت في تشرين الثاني الماضي، اتهم كاسبيرسكي مايكروسوفت استغلال مركزها المهيمن في سوق البرمجيات لدفع برنامج Windows Defender هو الحل مكافحة الفيروسات المفضل في نظام التشغيل Windows 10، في حين شرح أيضا أن المستخدمين في نهاية المطاف التعرض لمخاطر أمنية بسبب بعض ثالث المنتجات الأمنية الطرف التي يجري إزالتها عند تحديث لأحدث إصدارات نظام التشغيل.

ودعا كاسبيرسكي نهج مايكروسوفت مسيئة، واصفا كيف يتم تمكين ويندوز ديفندر تلقائيا على نظام ويندوز عندما تراخيص لبرامج مكافحة الفيروسات من طرف ثالث على وشك الانتهاء.

"إنها صفقة كبيرة لأن هذه هي الفترة الحاسمة التي يطلب فيها عدد كبير من المستخدمين تمديدات تراخيص برامج الأمن الخاصة بهم. وإذا نسي المستخدم تجديد ترخيص، ثم يقوم ميكروسوفت بإلغاء تنشيط أف الحالي، وتشغيل المدافع ".

تقوم ميكروسوفت بإجراء تغييرات لمعالجة الشكاوى
ومع ذلك، اتضح أن مايكروسوفت قد اتصلت كاسبيرسكي وشركتين عملت معا على عدد من التحسينات التي تم تنفيذها بالفعل، على الرغم من عدم تقديم تفاصيل على هذا.

"إنهم يستمعون إلينا وأدخلوا بعض التغييرات. إنها عملية مستمرة. وبالطبع، إذا وافقت ميكروسوفت على جميع طلباتنا، فلن نودعها ".

وعلى الرغم من أن كاسبرسكي يقول الآن إنه لن يقدم أي شكوى ضد الاحتكار إلى المفوضية الأوروبية، فإن إعلانه الأول في أواخر عام 2016 كشف عن أن بعض هيئات مكافحة الاحتكار قد تم إخطارها بالفعل.

وقال "لقد اتخذنا قرارا بالتصدي للهيئات الرسمية في مختلف الدول (بما في ذلك الاتحاد الأوروبي وروسيا) مع طلب إلزام مايكروسوفت بوقف انتهاكها للتشريع المناهض للمنافسة وإزالة عواقب هذا الانتهاك" نقطة.

لم تصدر ميكروسوفت بعد بيانا حول التعاون المحتمل مع كاسبيرسكي، ورفضت المفوضية الأوروبية أيضا تأكيد ما إذا كانت الشكوى قد وردت أم لا.


Security vendor Kaspersky Lab won’t file a complaint against Microsoft for its antivirus practices in Windows 10, as the software company has made changes to address a number of reported problems, founder and Chief Executive Eugene Kaspersky was quoted as saying by Reuters.
In a blog post published last November, Kaspersky accused Microsoft of abusing its dominant position in the software market to push Windows Defender as the preferred antivirus solution in Windows 10, while also explaining that users end up being exposed to security risks due to some third-party security products being removed when updating to newer OS releases.
Kaspersky called Microsoft’s approach abusive, describing how Windows Defender is automatically enabled on a Windows system when licenses for their third-party antivirus are close to coming to an end.
“It’s a big deal because this is the crucial period during which a significant number of users seek extensions of their security software licenses. And if a user forgets to renew a license, then Microsoft deactivates the existing AV, and turns on Defender,” he said.
Microsoft makes changes to address complaints
It turns out, however, that Microsoft has contacted Kaspersky and the two companies worked together on a number of improvements that are already implemented, though no specifics on this have been provided.
“They are listening to us and they made a few changes. It's an ongoing process. Of course if Microsoft agrees to all our requests we will not file it,” Kaspersky said.
Although Kaspersky now says that no antitrust complain would be submitted to the European Commission, his initial announcement in late 2016 revealed some antitrust bodies had already been notified.
“We’ve taken the decision to address official bodies in various countries (including the EU and Russia) with a request to oblige Microsoft to cease its violation of anti-competition legislation and to remove the consequences of that violation,” he said at that point.
Microsoft hasn’t yet issued a statement on the possible collaboration with Kaspersky, and the European Commission also refused to confirm whether a complaint has been received or not.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Adbox