كشف عملاق البرمجيات في تقارير الأرباح التي مكتب وسحابة الخدمات كانت المحفزات الرئيسية للنمو، في حين أيضا أداء ويندوز قوية، مع عائدات OEM في الارتفاع.
زيادة الإيرادات في العمليات الإنتاجية والتجارية 22٪ لتصل إلى 8.8 مليار $، مع المنتجات التجارية وخدمات المكاتب تزايد السحابة أيضا 7 في المئة. وفيما يتعلق بالخدمات مكتب وسحابة تستهدف المستهلكين، وسجلت نموا في هذه الوحدة كذلك، وهذه المرة من 15 في المئة. وهناك 26.2 مليون مشترك المستهلك إلى مكتب 365 في الوقت الراهن.
بالإضافة إلى ذلك، ينكدين، الشبكة الاجتماعية الأعمال التي اشترت مايكروسوفت العام الماضي، إيرادات وصلت إلى 975،000،000 $، كشفت الشركة.
سطح إسقاط الإيرادات
كما زادت تقسيم سحابة الذكي 11 في المئة لتصل إلى 6.8 مليار $ في الإيرادات، في حين انخفض عن الشخصية الحاسبات 7 في المئة الى 8.8 مليار $.
كان سطح أكبر الانقسام التي تراجعت في الربع الأخير، لأن معظمهم لم تطلق أي نماذج جديدة، مع مايكروسوفت تكشف عن انخفاض لا تقل عن 26 في المئة. من ناحية أخرى، ارتفعت إيرادات التشغيل Windows OEM 5 في المئة، في حين ارتفعت المنتجات التجارية ويندوز والخدمات السحابية بنسبة 6 في المئة.
وأشاد الرئيس التنفيذي لشركة ساتيا نادالا مايكروسوفت الواضح أن الأعمال السحابية، وكانت الشركة قد انتقلت من كيان التي تركز على البرامج إلى النهج الأول المحمول الأولى، سحابة.
"نتائجنا هذا الربع تعكس ثقة العملاء يضعون في سحابة مايكروسوفت" وقال ساتيا نادالا، الرئيس التنفيذي في شركة مايكروسوفت. "من واسع المواطنين المتعددة للشركات الصغيرة والمتوسطة لغير الربحية في جميع أنحاء العالم، المنظمات تستخدم منصات سحابة مايكروسوفت لتشغيل التحول الرقمي الخاص بهم."
عاد مايكروسوفت 4.6 مليار $ للمساهمين، في حين بلغ صافي الدخل 4.8 مليار $ GAAP، و5700000000 $ غير مبادئ المحاسبة المقبولة عموما. وكانت الأرباح المخففة للسهم الواحد 0.61 $ GAAP، و$ 0.73 غير مبادئ المحاسبة المقبولة عموما
Microsoft generated $4.8 billion in net income and $22.1 billion in revenue during the third quarter of the fiscal year 2017, up from the same quarter of the previous year.
The software giant revealed in the earnings reports that Office and cloud services were the main catalysts of the growth, while Windows also performed strong, with OEM revenue on the rise.
Revenue in the Productivity and Business Processes increased 22 percent to reach $8.8 billion, with Office commercial products and cloud services also growing 7 percent. As far as Office and cloud services aimed at consumers are concerned, growth was recorded in this unit as well, this time of 15 percent. There are 26.2 million consumer subscribers to Office 365 at the moment.
Additionally, LinkedIn, the business social network that Microsoft purchased last year, generated revenue of $975 million, the company revealed.
Surface revenue dropping
The Intelligent Cloud division also increased 11 percent to reach $6.8 billion in revenue, while the More Personal Computing dropped 7 percent to $8.8 billion.
Surface was the biggest division that lost ground the last quarter, mostly because no new models were launched, with Microsoft revealing a drop of no less than 26 percent. On the other hand, Windows OEM revenue increased 5 percent, while Windows commercial products and cloud services went up 6 percent.
Microsoft’s CEO Satya Nadella obviously praised the cloud business, as the company has transitioned from a software-focused entity to a mobile first, cloud first approach.
“Our results this quarter reflect the trust customers are placing in the Microsoft Cloud,” said Satya Nadella, chief executive officer at Microsoft. “From large multi-nationals to small and medium businesses to non-profits all over the world, organizations are using Microsoft’s cloud platforms to power their digital transformation.”
Microsoft returned $4.6 billion to shareholders, while the net income was $4.8 billion GAAP, and $5.7 billion non-GAAP. The diluted earnings per share was $0.61 GAAP, and $0.73 non-GAAP.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق