اخر الاخبار

LightBlog

الأربعاء، 26 أبريل 2017

بسبب التحديثات حصل الاختراق Antivirus Vendor Fixes Error That Flagged Windows as Malware




في رسالة نشرت على منتديات الشركة، ويوضح مسؤول الجاسوس أن التحديث الذي كان متاحا لمدة 13 فقط هو المسؤول عن عدد من ايجابيات كاذبة التي أثرت حتى وقعت مايكروسوفت نظام التشغيل Windows، مما تسبب في بعض التطبيقات لتكون قادرة على العمل.

"نحن نعترف بأننا لم تحقق توقعات بعض العملاء، ونحن ملتزمون حل هذه المسألة المعقدة في أسرع وقت ممكن. وقالت الشركة الجاسوس تحرز تقدما على القرار، وسيتم تحديث عند ما هو متاح ".

لا تقم بإزالة مكافحة الفيروسات
أوصى الجاسوس الزبائن على عدم إزالة المنتجات الأمنية لأن هذا قد يجعل الملفات المعزولة غير قابل للاسترداد تماما. بالإضافة إلى ذلك، قالت الشركة أن أنظمة متصلا بالإنترنت يحصلون على الإصلاح تلقائيا، وربما تكون هناك حاجة إلى إعادة تمهيد لإكمال التصحيح.

"نحن نعتذر عن أي ألم سببه لك هذا الأمر وعملائك. الجاسوس تقدر عملك، ومكرسة لدينا فريق كامل إلى كونها الشريك الأكثر الموثوق بها. نحن لا ترقى إلى أنه في هذه الحالة، ولكن نحن نتخذ الإجراءات لكسب ثقتكم للمضي قدما "، كما سجلت مايك مالوي، نائب الرئيس التنفيذي المنتج والاستراتيجية.

في رسالة لاحقة نشرت يوم 26 أبريل، ويقول الجاسوس أن أداة إصلاح بذاتها كما تتوفر للعملاء من الشركات لاستعادة الملفات المعزولة. العملاء الذين يرغبون في الحصول عليها بحاجة الى فتح دعم التذاكر وتتضمن أرقام هواتفهم، وتضيف الشركة.

منذ غالبية الزبائن المتضررين والشركات، وقد نشرت مالوي أيضا الرسالة التي وقعها شخصيا والذي قال انه يمكن استخدامها للتواصل ما حدث بالضبط للموظفين وأصحاب المصلحة.

وتتضمن الرسالة موجزا عن خطأ كامل، مع المسؤولين الجاسوس الاعتذار مرة أخرى "للألم تسبب هذا الحادث".

"نحن نجري مراجعة فنية شاملة لضمان لدينا فهم كامل للالسبب الجذري. مرة واحدة تحليلنا كاملة، ونحن لن نشارك النتائج التي توصلنا إليها في المجتمع الجاسوس "، والاستنتاج يقرأ.


Webroot has finally managed to ship a fix for the bug that caused its antivirus software to incorrectly flag legitimate Windows files as infected and move them to quarantine, rendering some features and apps (and even the OS itself in some cases) completely unusable.
In a message posted on the company’s forums, a Webroot official explains that an update that was available for only 13 minutes is responsible for a number of false positives that impacted even Microsoft-signed Windows, causing some apps to be unable to function.
“We recognize that we have not met the expectations of some customers, and are committed to resolving this complex issue as quickly as possible. Webroot is making progress on a resolution and will update you when that’s available,”the firm said.
Don’t remove the antivirus
Webroot recommended customers not to remove the security products because this could make quarantined files completely unrecoverable. Additionally, the company said that systems connected to the Internet are getting a fix automatically and a reboot might be required to complete the patching.
“We apologize for the pain this has caused you and your customers. Webroot appreciates your business, and our entire team is dedicated to being your most trusted partner. We did not live up to that in this situation, but we are taking the actions to earn your trust going forward,” Mike Malloy, Executive VP Product & Strategy, also posted.
In a later message published on April 26, Webroot says that a standalone repair utility is also available for business customers to recover quarantined files. Customers who want to receive it need to open a support ticket and include their phone numbers, the company adds.
Since the majority of affected customers are businesses, Malloy has also published a letter that he personally signed and which he said could be used to communicate what exactly happened to staff and stakeholders.
The letter includes a summary of the entire blunder, with Webroot officials once again apologizing “for the pain this incident caused.”
“We are conducting a thorough technical review to ensure we have a complete understanding of the root cause. Once our analysis is complete, we will share our findings in the Webroot Community,” the conclusion reads.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Adbox